Image Alt

Vergroot je zelfvertrouwen & leer grenzen aan te geven

Small Group training

Small group lessen: in groepsverband gezond worden

Hebben jij en je vrienden afgesproken dat het nu écht gaat gebeuren: fit en gezond worden? Of heb je zelf besloten dat je met je gezondheid aan de slag gaat en ben je op zoek naar medestanders? Dan dagen we je uit je aan te melden voor onze small group training!

Zelf ben je natuurlijk eindverantwoordelijk als het aankomt op je gezondheid, de mate waarin je gezond eet en aan voldoende beweging toe komt. Je bepaalt helemaal zelf. Dit kan echter ook tegen je werken. Heb je geen zin of regent het buiten, dan is het lastiger om jezelf eraan te herinneren waarom je dit precies ook alweer wilde. Maar ook het vieren van je successen is hierin een belangrijk onderdeel. Als je weer wat sterker bent geworden of als je geen stap meer kunt zetten door de spierpijn. En misschien wel het belangrijkste succes dat je samen kunt vieren: überhaupt komen opdagen als je geen zin hebt.

Groepsdruk of ‘group effort’?

In je eentje kun je bergen werk verzetten, maar in een groep lukt altijd meer. Niet alleen train je samen, je hebt ook samen spierpijn en je ziet gezamenlijk progressie. Beschouw het daarom als een doel dat je samen nastreeft.

Hoe groot is de groep?

De groep bestaat uit maximaal 12 personen. Hierdoor weet je zeker dat je voldoende begeleiding krijgt en worden de trainingen niet te massaal.

Wat voor small group lessen kun je zoal volgen?

We hebben een pakket van verschillende small group lessen voor je.

Aerobics is een toegankelijke manier om aan je conditie te werken en om je spieren te verstevigen. Je leert dansen op de muziek (we moéten Eric Prydz – Call on me wel noemen) en je kunt steeds een stapje harder! Jong, oud, iedereen kan meedoen. Het maakt niet uit welk niveau je hebt, het is voor iedereen.

Je winst? Een goede conditie, kracht en lenigheid!

HOE ZIET EEN AEROBICSLES ER UIT?

Zoals bij elke les starten we met een warming up. We onderscheiden twee verschillende niveaus:

AEROBICS VOOR BEGINNERS

Dit is een programma met een low impact workout van 30 minuten en daarnaast een programma van 15 minuten, waarin we spierverstevigende oefeningen doen voor afwisselend buik, benen, billen, armen en rug. Low impact betekent dat deze workout zonder springoefeningen wordt gedaan.

AEROBICS VOOR GEVORDERDEN

Een gevarieerde les met choreografieën en spieroefeningen waarbij je een stapje verder gaat dan de basisvorm. Bedoeld voor iedereen die bekend is met de basispassen. We doen veel oefeningen om leniger te worden. Zo nu en dan komen er ook krachtoefeningen aan bod. De lessen sluiten we af met een cooling-down.

Elke week doen we een verschillende les op andere muziek maar altijd met hetzelfde doel: conditie en spiertraining zonder poespas!

Bekijk het lesrooster voor de trainingstijden

Boksfun is gebaseerd op kickboksen en karate. Wees gerust: je slaat elkaar niet daadwerkelijk in elkaar. Wel leer je alle technieken om de explosiviteit van je spieren optimaal te benutten. Een zeer heftige, maar ook leuke manier om aan je conditie te werken.

Hoe ziet een les boksfun eruit?

De warming up van boksfun is berucht als je deze vergelijkt met de warming ups andere trainingsvormen. Het is een intensieve conditietraining van (afhankelijk van de groep) zo’n 10 tot 15 minuten.

Vervolgens trainen we de technieken en deze combineren we met uithoudingsvermogen. De les duurt 3 kwartier en is geschikt voor alle niveaus. Er is ruimte voor maximaal 12 deelnemers.

Je winst? Conditie en uithoudingsvermogen!

Bekijk het lesrooster voor de trainingstijden

Houd je ervan om tot het gaatje te gaan? Dan is bootcamp de perfecte training voor jou. Deze vorm van trainen is afkomstig van de klassieke militaire trainingen; in weer en wind, door de modder kruipen, het echte werk. De warme douche na afloop wordt je nieuwe beste vriend.

Hoe ziet een bootcamp les er uit?

De training is dus in principe buiten (tenzij de veiligheid in het geding is) en je traint met je lichaamsgewicht en diverse attributen, zoals battle ropes, een sledge hammer, kettlebell en grote en kleine rubberbanden.

We beginnen altijd met een warming up om de spieren voor te bereiden op wat komen gaat. Afhankelijk van het niveau van de groep, beginnen we met (basis)oefeningen en werken we toe naar complexere oefeningen. Sprints, push ups, squats, jumps zijn elementen die regelmatig in de les zitten.

Je winst? Kracht, conditie, een uithoudings- en doorzettingsvermogen!

Bekijk het lesrooster voor de trainingstijden

‘Een moment van ontspanning, tot rust komen.’

Er zijn vele omschrijvingen over Yoga. Ondermeer: “het in balans
brengen van lichaam, geest en energie om lijden (dukha) te verminderen
en geluk (sukha) te vergroten. Het richt zich op de fysieke, emotionele,
mentale en spirituele aspecten van ons bestaan. Een systeem voor
zelftransformatie.”

Yin Yoga

De Yoga vorm die bij Totally in Shape wordt gegegeven is Yin Yoga.
Yin yoga is ontstaan in het Westen, in de jaren ’70, en is minder
traditioneel dan Hatha Yoga.

Yin Yoga is het antwoord op de steeds fysieker wordende Hatha Yoga
met aftakkingen als Power Yoga en Ashtanga Yoga.

Bij Yin Yoga focus je je in een houding op een specifiek gebied waar je
spanning op aanbrengt. Door de houding vervolgens lang vast te houden
merk je vaak dat je lichaam deze spanning steeds meer los gaat laten.
Je vindt dus steeds meer ruimte in een houding en je lichaam is vaak in
staat om zich te ontspannen tot in het bindweefsel.

Als je Yin Yoga focust zich vooral op ontspanning vinden en rust creëren
in het dagelijkse leven.
Iets waar heel veel mensen behoefte aan hebben in deze drukke tijd.

Bekijk het lesrooster voor de trainingstijden

Hebben we je nieuwsgierig gemaakt?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op, of kom eens langs aan de P.C. Hooftlaan 48 voor een kop koffie!